Sunday 19 August 2012

Update.

Update.

Hunger Games var, kanske inte helt oväntat, en jävla snooze-fest. Klarade mig fram till 39:41 men har ett annat dystopiskt verk (1984) till godo att avsluta dagen med, så känner mig inte alltför berövad i den avdelningen. Efter att ha pluggat litteratur i tre år kan jag äntligen läsa för nöjes skull igen, ren lyx! Läste om en av mina absoluta favoriter, Doktor Glas, när jag var i Frankrike häromveckan. Älskar.den. Vill på allvar skriva manuset för en filmatisering av den. Samt ta hand om castingen. Jonas Karlsson skulle vara mitt självklara huvudval, vet att han är alldeles för snygg för rollen men det struntar jag i, hans hår börjar säkert ramla av any day now. Åh, vilken modern klassiker den skulle bli, jag ser det framför mig! 

Något för intresseklubben att anteckna; har precis börjat med mandelolja istället för rosehip oil (min superkänsliga näsa ogillade doften samt dyr). Är tydligen jättebra för mörka cirklar under ögonen (gud vet att det behövs) samt massa annat. 
Pressed the Stop-button about 40 min in while watching Hunger-Games which was pretty much snooze-fest galore. Then I go go on about what a luxury it is to finally read books that I'm not obliged to read by university for the first time in three years. This leads me on to one of my favourite books (Hjalmar Söderbergs 'Doctor Glas') and how I want to write a screenplay for a film-adaptation of the novel and how I would cast Swedish actor and megababe Jonas Karlsson in the lead. Also, I'm trying this new oil. 

Glas?



No comments:

Post a Comment