Sunday 2 September 2012

att flytta utomlands

Att flytta utomlands.



Imorgon kväll sitter jag på flyget till Berlin, det känns lika spännande som nervöst. Jag har verkligen ingen aning om någonting, förutom vart jag kommer bo de 10 första dagarna - och att jag ska se Leonard Cohen på onsdag i en park någonstans. 
När jag flyttade till London för sex år sedan reste jag med fyra andra människor och kunde redan språket, nu blir det total nystart, även om jag besökt Berlin fler gånger än vad jag hade besökt London innan jag flyttade dit! 
Om det kommer bli sex månader eller sex år i Tyskland är omöjligt att säga, har aldrig vetat så lite om de närstående veckorna som just nu. Men jag vet att det kommer bli jobbigt och sjukt roligt, och känner mig faktiskt lite modig.

Tomorrow night I will be on the flight to Berlin. The only things I know for certain is where I'm going to stay for the first ten nights and that I'm going to see Leonard Cohen in a park somewhere this Wednesday.
I really have no idea what the next few weeks will bring, apart from really hard and really exciting. 

No comments:

Post a Comment