Wednesday 5 September 2012

Ich bin ein Berliner

Ich bin en Berliner!

Landade i Berlin sent måndag kväll och hade tur och fick världens roligaste sällskap på tåget till Treptower Park (där jag bor tillfälligt hos en jättetrevlig tjej). Igår sprang jag runt staden hela dagen och gud vad rätt det känns att vara här!
PS. Har precis skaffat en tysk drulleförsäkring, skrivit kontrakt och hittat rätt rådhus för vart jag ska anmäla mitt nya medborgarskap, och allt genom google translate, dags för tyska-kurser nu! 

Yesterday was my first day in Berlin and I just felt so happy and grateful to finally be here! Had a beautiful day and was super-lucky and got a great place to live straight away (was prepared to look for ages). 

Gick upp tidigt för att kolla på en lägenhet i Wedding. 

Efter att varit där några timmar kände jag att jag behövde lite betänketid eftersom det var det första stället jag sett så begav mig in till stan igen. 

Hängde i Kreutzberg och kollade in marknaden. 

Gick till lakrits-butiken och förbi min favorit-bokhög. 


Åkte tillbaks till Treptower Park för att fixa lite grejer i lägenheten, sen ville jag kolla in parken. 

Massa fina båtar

Pilträd vid kanalkanten. 

Var över 20 grader varmt men lite vackra höstiga färger har börjat komma fram. 


Parken var verkligen underbar, med pingisbord och ölträdgård. 



Bron ledde till en liten ö jag ska gå till nästa gång när jag har mer tid. 


För klockan 5 åkte jag tillbaka till Lynarstrasse och skrev på kontrakt för ett jättefint rum! 

No comments:

Post a Comment