Monday 10 September 2012

Första veckan avklarad!

En veckas-jubileum!

Wooohoo, varit i Berlin exakt en vecka nu! Har hunnit med så himla mycket redan och känner mig extremt glad över att bo här (kan inte ens jämföra det med London när det kommer till levnadsstandard, eller typ allt annat för den delen). Vill verkligen skaffa eget här i framtiden, tjejen jag bor hos just nu betalar 600 Euro i månaden för sin, vilket anses dyrt (OBS lägenheten är helt otrolig och ligger på ett fantastiskt läge). I London skulle jag aldrig ens tänkt tanken att kunna bo själv liksom! 
Iallafall, gick upp kl 7 imorse för att slippa köa för länge för min Meldeschein-grej, fick ändå köplats 112 och var inte ute därifrån förrän kl 11 men, men från och med idag är jag officiellt Berlin-bo! Gjorde precis min första cykeltur med (inte min cykel tyvärr), åkte runt en spegelblank sjö och nu ska jag bara läsa boken jag köpte tidigare idag och sova, är helt slut. 


No comments:

Post a Comment