Monday 10 September 2012

Nytt rum

Mitt nya rum


Här ser man litegrann av mitt rum, det är så himla stort, så massa plats för gäster! Jag vet inte vad jag ska göra av all yta men lutar åt att hålla det minimalistiskt för en gångs skull. Mest akut är att skaffa gardiner men är så jäkla konstig list man ska hänga dom i att jag måste mejla mamma med en bild av den nu innan jag går och köper något som inte kommer funka. Lägenheten är jättefin men saknar tyvärr tvättmaskin (han som äger den är fotograf och tyckte den var så estetiskt anskrämlig att han slängde den) men Waschomatsen här är enligt Berlinaren jag bor med 'jätteroliga' att gå till med café inuti, återkommer med rapport i framtiden! 
Flyttar officiellt in imorgon och då tänkte jag undersöka cafét som ska ligga vid kanalen längre ner på gatan, en tjej sa till mig att om man bara fortsätter cykla nerför kanalen kommer man hamna vid en jättefin badplats med originalkakel från 30-talet! Samt så måste jag köpa cykel så fort som bara går..

No comments:

Post a Comment