Monday 10 December 2012

Gendarmenmarkt!

Varje måndag i December borde avslutas med en julmarknad och roliga kompisar, som tur är finns det överflöd av dessa i Berlin. Drog till en marknad i Mitte och kände oss extremt juliga. Nästa måndag blir det den vid Charlottenbug Slott!

Efter jobbet sprang jag snabbt in i en antikaffär och reserverade en gul liten byrå med spegelbord!
Sen åkte jag till Mitte i snön. 
Och mötte uppe Kerrie & ChiTing, som alltid gör mig på så bra humör!


Marknaden kostade ett euro.
Vi drack gluhwein
Fick lite inredningsinspiration



Kollar in julklappar


Älskar tyskt julpynt!
Den här mannen var obetalbar, perfekta julbögen, ChiTing är överförtjust såklart.
Delar ut julkort med sig själv som motiv, ska rama in mitt. 
Vi bad honom cykla runt lite på sin fantastiska cykel!


På scenen uppträdde körer och bisarra dansgrupper. 


Sist men inte minst, den traditionella julrätten langos!!
Sen åkte jag hem och tände ljus i de nya glasen och kollade på ett julavsnitt av 30 Rock!

No comments:

Post a Comment