Thursday 6 December 2012

Recap part 2

Ok allihop! Sitter KVAR PÅ JOBBET för att blogga eftersom min dator inte klarar av sånt just nu och dessutom har jag tid att slå ihjäl till 20.30 ikväll då jag ska till Schönleinstrasse på stand-up och whiskeyshots. Såhär såg alltså resten av november/början av December ut: (och efter det kan vi ha en fresh start!)

Kollade in vintage-butiker där de säljer kläder till kilopris, denna heter Garage.

Amerikansk bakfull pannkaksbrunch i Wedding!

Ok vissa kanske är mer bakfulla än andra

Pannkakorna.var.fantastiska, drack lime och ingefära dryck till min nya favoritkombo, släng i lite fläder också vetja.

Gick in på ett varuhus för första gången på jag vet inte när för att spana efter adventskalendrar.

Åt mitt första glaserade äpple, bästa eurot jag någonsin spenderat - SÅ GOTT!

Julstjärnor till höger och vänster här.

I mysig bar i Prenzlauer Berg med kanske världens godaste Strawberry Daquiris.


Sen drog vi till Ritte Butzke

Har ingen jäkla tvättmaskin hemma men till och med det är ganska mysigt i Berlin, detta 70-taliga vid Rosenthaler Platz rekommenderas. Ägaren springer runt i gympadojor och kravatt och är allmänt tysk. Gick över på andra sidan gatan till Oberholz där vissa fortfarande var på fest.

Underbar snö har vi haft.

Behövde en svensk lösgodis-fix i Måndags, denna finns i Ostkreuz.

Ett självporträtt som inte ser så smickrande ut nu när jag ser det stort. Aja.


Fika i Mehringdamm i tisdags med granne från Sverige!




Minigolf vid Görlitzer Banhof, luktade lite svett.


Såhär ser det ut från mitt köksfönster när jag äter frukost. Jaha.

På väg till jobbet imorse där en stor påse julgodis väntade alla anställda!

Daniela som är från Brasilien var jätteglad över all snö, vi firade med en kopp choklad.

No comments:

Post a Comment