Saturday 8 December 2012

Pannkaksfrukost, porslingsmålning & konstutsällning i badhus.

 Var hurtig och mötte upp Desiree för frukost kl 10, efter det åkte vi till Kreuzberg för att måla porslin (fick en kreativ kris då jag egentligen inte hade en plan med muggen jag valde efter att jag målat den gul men efter många om och men blev det nog bra ändå, ska plocka upp den när den är färdigbränd på tisdag!) Jaja, såhär såg det ut på ett ungefär: 

Pannkaksstället, som är en perfekt lördagstradition.

Desiree, som är tysk men som jag som lärde känna på universitetet i London. 

Lite inspiration i fönstret.

Såhär såg det ut, dagisstämning rådde i lokalen. 

Läste igenom alla instruktioner och valde en mugg ur denna hylla eftersom min mamma dricker te som andra andas luft. 

Började med att måla den gul, resten är sekretessbelagt fram till julafton (obs. detta är pre-nervösa konstnärliga sammanbrottet). Alltså vafan mitt hår, måste börja anstränga mig lite..

Lotta & Desiree redo att sätta igång. 

Dom två var liksom normala och SKISSADE och HADE EN PLAN. Inte jag, därav stencilerna avsedda för 5-åringar som ni ser till vänster. 

Min älskade väska gick sönder häromdagen så sprang in i några butiker idag men gillade inte en enda, får väl lappa ihop den med säkerhetsnålar eller något. 

Vid fem-snåret åkte jag till Wedding igen men denna gång för konstmarknad i gammalt  badhus (där även en väldigt bra techno-klubb hålls en gång i månaden!) 

Jag och ChiTing som alltid är lika rolig att hänga med. 


Kate, från en editorial jag alltid varit extra svag för tror det var mod-tema typ Elle 1996.
Gamla vattenledningar, antar jag.





Hemma igen halvt ihjälfrusen. varav den griniga uppsynen. Bara tanken på att ge mig ut i kylan igen är..skakande. Brygger te, drar upp elementet på femman och tänker att Berghain går ju lika bra att gå till imorgon bitti. 
Snipp, snapp, snut så var sagan slut!
My Saturday consisted of pankake-breakfast, porcelain-painting (including a small artistic meltdown), an art market in an abandoned bath-house and realising that maybe I don't have to face the horrible cold tonight but can just go to Berghain tomorrow instead! Over and out. 

No comments:

Post a Comment