Thursday 12 July 2012

Torsdags-grejer

Insåg precis att det känns mycket roligare att skriva på svenska i den här bloggen istället för engelska! Igår kväll hade vi över lite folk på fiskmiddag och sen jordgubbar med glass, spelade världens roligaste Rappakalja sedan gick jag och lade mig sent efter att ha sett någon Lasse Hallström film med Richard Gere i huvudrollen när alla åkt hem. Filmen heter 'Bluffen', tror jag, och handlar om en författare på 70-talet som får världens deal med ett bokförlag efter att han påstår sig ha rättigheterna till Howard Hughes självbiografi. Passade bra en onsdagskväll iallafall, skulle ge den 3/5. 


Idag har jag mest underhållit mig med läsning av gamla tidningar från 50-talet som min moster tog med sig (fick även två läppstift från Chanel, sweet!), godisätande samt bus med hundarna. Åkte även till min favoritäffär och köpte en scoutplåtburk. Ikväll ska vi till sommarstugan där det kommer bjudas på middag och förhoppningsvis minigolf!


In the future I am going to write in Swedish and then do a quick re-cap in English for my English-speaking readers! Had a lovely family-dinner last night with boardgames and watched a film by Lasse Hallström called 'The Hoax' - pretty decent Wednesday-night stuff. 





No comments:

Post a Comment