Monday 16 July 2012

Målning

Det finns verkligen få saker som jag älskar så mycket som att måla, det är en av de sysslor som får mig att glömma tid och rum. Ändå tar jag mig nästan aldrig tiden, men nu ska jag se till att skärpa mig och verkligen börja anstränga mig för att sluta göra saker halvdant (har inte universitetet att skylla på längre) utan nu ska jag måla, avsluta böckerna jag börjar på och börja något slags jävla regelbundet motionerande. Inbillar mig att allt detta kommer bli lättare i Berlin där jag kommer harmoniskt liksom sväva fram på en cykel med Sartre och ett skissblock i pakethållaren. Älskar målningar av konstnärer som Lorelay Bove, Ami och Mary Blair:











Om några timmar ska jag åka till flygplatsen utanför Oslo för att hämta upp Jane, ska bli kul med besök!

No comments:

Post a Comment